onsdag 27 april 2011

Möblerna på plats!

Lite spartanskt men nu är möblerna på plats i bottenvåningens allrum. Den ena delen av rummet är på väg att bli en matsalsdel, bordet och stolarna är på plats och skänken vi ska ha bör vi få hämta den här veckan.
I dag koncentrerar jag mig på den andra delen av rummet, nämligen den delen där soffan och fotöljerna står, här är det meningen att vi ska sitta och mysa och prata med våra nära och kära efter goda middagar. Soffa, soffbord och fotöljer är på plats. Nu saknas en härlig matta på golvet, böljande sammetsgardiner, lampa i taket och någonting på väggarna. Jag tycker det är jättesvårt med det här finliret, när man ska knyta ihop säcken och få allt att passa ihop.

Det är fortfarande mycket att pyssla med här hemma och jag har inte mycket tid för bloggen men jag kikar in då och då och skriver något inlägg!

Hoppas ni alla haft en härlig påsk och hunnit njuta riktigt mycket av det fina vädret!

Kram Helena

3 kommentarer:

Tina sa...

Fåtöljerna är bara så snygga, så himla kul att ni börjar komma i ordning. Bo in er och känn efter så går finliret som en dans!

ha det gott, kram

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka uuunderbara möbler ni har! Önskar mig hett och innerligt howardsoffor hit till oss men det känns lite svårt med fyra små barn. Är det tvättbara överdrag på era? Ybersnygga var de hur som helst!

Kram/ Anna

Lissboden sa...

Hej Helena!
Jag hoppas att ni hunnit njuta också över påsken och inte bara fixat med nya huset.
Soffan och fåtöljerna är supersnygga. De skulle gärna få bo hemma hos oss.
Jag ser fram emot fortsättningen.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram från Maria