måndag 18 april 2011

Första inlägget från nya huset!

Hej alla bloggvänner!
Äntligen börjar vi landa lite i vårt nya boende och än så länge trivs vi helt perfekt! Det är lugnt och skönt och grannarna går ut och hämtar tidningen i morgonrock, långt ifrån stadens stress.

Lite småpssel är det kvar att göra i huset, vi ska renovera en klädkammare som ska bli barnkammare till lillan i magen och så ska vi göra vårt bästa för att inred extrarummet/pysselrummet där det än så länge står massa kartonger på golvet.

Mycket bilder från alla skrymslen och vrår kommer jag att visa, idag blir det en bild från den lilla matplatsen i köket. Köket är så svart/vitt att vi ville ha massor av färg där och här är resultatet! Äntligen bor det ett par Tolix i mitt hem också!!!

I dag kommer min syster och hennes två barn hit och leker med mig och Ludvig, det ska bli mysigt!

Ha en skön påskvecka!
Kram Helena

6 kommentarer:

Tina sa...

Grattis, grattis till nya huset!
Skönt med en laid back stämning, annat än storstan, håller med dig...
En sådan härlig kombo av färger du har i köket, superläckert. Älskar Tolix men valde stål. Skulle kunna tänka mig ett par färgglada pallar, hade varit kul.

Ha en bra vecka i huset och må så gott!

Lissboden sa...

Hej Helena!
Vad kul att ni kommit på plats nu och jag förstår att ni uppskattar lugnet efter att ha bott mitt i storstan.
Vilken snygg tapet, den är en av mina favoriter.
Tolixstolarna är jättefina till allt det vita och svarta, som inte syns på bilden. Man blir glad av lite färg även om det inte får bli för många, eller hur?!?
Visst är det skönt att vara lärare nu, hihi.
Ha ett underbart lov!
Kram från Maria

Unknown sa...

Roligt att det är ett lugnt och fint område. Vilken snygg tapet! Blev snyggt med några färgklickar :)

kram Maria

Vit som snö sa...

Åhh, grattis till nya huset Helena!
Tänk vad härligt det ska kännas i sommar att bara öppna dörren o gå ut på gräsmattan:)))
Den första lilla vrån ser fin ut!
Snygg tapet oxå!
Önskar dej en fin påskvecka!
Kram Cilla

Anna Ekberg sa...

Så härligt att ha kommit på plats och vad mysigt ni har i köket. Tolix stolar står högt på min önskelista, de är verkligen superläckra som små pastiller :)

Skönt när det är lite lugnare tempo än inne i storstaden och det låter trots allt lite mysigt att fixa och dona med pysslerum med mera ;)

Ha en underbar kväll och njuta av huset!!
Kramar
Anna

Lövkojan sa...

Vad skönt att det gått bra och att ni känner att ni trivs :)!

Ser jättefint ut i köket.

Ha en bra påsk! Kram Marie-Louise