fredag 25 november 2011

Redan 1:a advent

Hej!

Tänk, på söndag är det första advent. Varje år säger man (i det här fallet jag) att tiden går så fort och att man (fortfarande jag) inte förstår att det snart är jul! I år känns det lite annorlunda, jag börjar redan få julkänslor och jag går här hemma och piffar inför julen! Jag vet att vi är många bloggare som älskar den här tiden på året!

I år har jag pysslat ihop en återvinningsadventsljusstake av olika glasburkar, de söta nummerskyltarna kommer från Marias Lissboden, köpte de förra året.


Min man har varit i farten och gjort de här soffborden. Han har sågat och slipat och målat och lackat och resultatet blev riktigt snyggt!!! Man blir så glad av dem med de härliga färgerna! Min mans nästa projekt är att göra sängbord, visar de när de är klara!

Ha nu en härlig helg och en mysig första advent med massor av ljus, peppisar och glögg!!!

Kram

8 kommentarer:

Helenas Hem sa...

Men vilka snygga bord din man har gjort!!!
Ja mysigt med advent, jag har dock inte haft ork över till nåt pyssel. Hoppas på att få det i helgen.
Hoppas fredagen blir fin!
Kram

Rapport till Vänfors sa...

Vilka bord, som karameller.
Kram Annika

Tina sa...

Härliga färger som lyser upp min stormiga regniga söndag!
Uj, så fort tiden går...

Adventskram

Mamma C sa...

Håller med dig, tiden bara rusar på. Borden var jätteläckra och snygga.
Ha en fin och bra 1: a advent.
Kram Mamma C

Vintage House sa...

Hej
härlig ljusstake du har gjort och vilkan läckra bord....
kram
sandra

Malin sa...

Vilket par! Sjukt coola bord och fin ljusstake. Återvinning is the sh*t. ;-)

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Jättecharmiga bord din man skapat :O)
Och ljusstaken är så söt. Ja julen är pysslets tid :O)

Trevlig kväll!
Kram Milla

Lissboden sa...

Hej Helena!
Jag kan tänka mig att det är härligt att få vara hemma och pynta lite extra det här året:))
Kul att du har adventsnr från mig. Jag har äntligen hittat dem igen så nu säljer jag de sista jag har kvar.
Borden din man gjort är jättefina och lite färg blir man bara glad av.
Må så gott!
Kram/Maria