lördag 12 mars 2011

Tapeter och nya skor!!!

Hej alla bloggisar där ute!

Vilken strålande dag det är här hos oss i dag, solen skiner och värmer och snön smälter mer och mer. I dag tänkte jag visa tapeten som vi val till en vägg i vårt vardagsrum, den kommer från Måleributiken och det ska bli såå kul sen att se hur det ser ut när den är på plats tillsammans med alla nya möbler.


Sen har vi kikat lite på tapeter till barnkammaren också men inte riktigt bestämt oss, den här tapeten kommer också från måleributiken och den gillar vi, vad tycker ni?


I dag har vi varit i farten hela dagen, vi började med en sväng till tippen sen åkte vi till en skoutförsäljning för barnskor och shoppade lite nya skor till Ludvig, 4 par fick han och här på bilden är ett par sommarsandaler och ett par vårskor, båda från Vincent.


Sen kunde ju inte jag heller hålla mig utan var tvungen att köpa mig ett par färgglada vårsneakers:


I kväll är det bänkning framför melodifestivalen här hemma, våra favoriter är Danny och the Moniker!!!

Ha en fortsatt skön helg!

Kram Helena

21 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin tapet, jag gillar rutor. Och den med små kronor är också jättefin. Och nya vårskor har ni fått både du och lill-killen. Ska bli spännande och se vem som vinner ikväll, jag håller på Swingfly. Den svänger skönt.
Ha det gott
Solig kram
AnnaMaria

Tina sa...

Jag säger som goa Anna-Maria, älskar rutor! Det ser ut som en fin färgkombination med kronorna också, bra att ha ett färgtema i alla rummen. Är det Måleributiken i Bromma ni varit? Min kusin bor i Bromma och handlar mycket där..
Hon tipsade om att jag kunde få tapetprover hemskickade, låter väldigt bra.

Ha en skön kväll, jag har inte hängt med i schlagersvängen och kan inte tippa någon som vinnare..ska dock lyssna med ett halvt öra i kväll.

Kram kram

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fina tapeter med både rutor och kronor.Här blikr det mello.Vi håller på Eric eller Danny.Önskar dej en skön kväll-Varm kram Rita ♥

Mamma C sa...

Blir nog toppen när tapeten kommer upp. Gillar Moniker här hemma oxå.
Ha en bra lördagskväll.
Kram mamma C

Anonym sa...

Vilken mysig blogg du har och ljuvligt galleri;)

Tack för kommentaren hos oss som gav oss möjligheten att hitta till dig.

Önskar dig en underbar söndag

Rose Garden Malevik sa...

HÄRLIGT nu när man kan börja med Vårskor :)


V
Å
R
P
A
R
T
Y
T


fortsätter.....
VÄLKOMMNEN :)
Håkan

Fröken Grön sa...

Härligt att få frossa bland alla fina tapeter som finns! Gillar valet ni har gjort till vardagsrummet, - det ska bli spännande att få se bilder på det när ni är klara.
Önskar dig en fin söndag!
/Anna-Karin

Monika sa...

Härligt med nya skor! Det är ju alltid kul.

Fina tapeter! Det svåraste är ju alltid att välja tycker jag. Jag hamnar alltid i någon slags beslutskoma då det gäller tapeter ;o)

Hoppas idag också är en fin o solig dag!

Monika

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Helena.
Ja gillrar det översta badkaret, för det är snyggt och lättskött, sen måste jag säga att en sån soffa skulle jag gärna äga själv.Howardsoffan.
Mina barnen var alla så olika när de var små.
Själv lekte jag aldrig med dockor, och när jag var barn så lekte de flesta flickor med det, jag gillade klättra i träd och bilar.
Min egen dotter lekte jättemycket med dockor,(men blev snickare) och min ena som var som din, bilar i miljoner,men samtidigt så gillade han my little pony,(han är kosntnärlig, gör smycken) sen gillade en leksaksbössor,(blev svetsare, gillar träning) och en gillade tåg,(han sjunger, håller fortfarande på med sin utbildning på gymnasiet)
Jag har alltså fyra barn, och alla var så olika, vi gjorde allting för att de skulle få välja själva, så könsrollerna har vi inte brytt oss om utan låtit barnen välja, det har gjort fria barn, och fungerat så bra.
Sen måste jag säga vad roligt att få se dig, vad söt du är, och så din lilla pojke, jättegullig.
Jättefina skor också, coola röda skor.Jag gillar tapeten med kronorna, när mina var små, så fick de välja själva, det innebar att vi fick tapetsera om när de blev äldre.
Roligt att höra från dig, och allting som ni har framför er, förstår att ni har massor att göra nu när ni flyttar, lycka till min vän.
Ha en fin dag.
Kram Zara

Stina sa...

Jag gillar båda tapeterna.
Härligt med den där färgen på den rutiga tapeten.:-) Kram Stina

Anna Ekberg sa...

Superfina tapeter båda två!! Hade nog försökt ha båda om rummet tillåter. En väl vald vägg med kronor till den lille prinsen ;)

Vincent har ju toppenskor, de var verkligen fina och dina röda var ju tokigt läckra!! :) Ska snart till NY så då måste jag helt enkelt spana in ett par ;)

Ha en underbar söndag!

Kramar
Anna

Villa Carl Larsson sa...

Vilket sammanträffande att vi bloggade om tapeter samma dag :) Vad spännande det ska bli att se när de väl kommer upp i sin helhet. Tycker den bruna tapeten verkar jätteläcker. Blir en fondvägg antar jag??

Jag gillar också den blå-randiga tapeten, men båda är fina så jag får svårt att bestämma mig. Blir nog fint ändå tror jag med lite blåa inslag eftersom rummet kommer att inredas med en dubbelsäng för gästerna och sen kommer nog min farmors gamla furu byrå placeras i det rummet. Det blir som det blir :)

Jag mår fortfarande inte bra. Orkar inte röra mig någonting utan att decka i soffan igen. Jag har nog aldrig varit med om en sån långdragen förkylning förut. Kan det bero på graviditeten tro? Den lilla energin jag har går oavkortat till den lilla bebisen för jag orkar som sagt inte ett smack.. suck.

Kram och hoppas ni mår bättre /Josefin

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Åh, tack så mycket!

Jag gillar krontapeten skarpt. Perfekt för små prinsar och prinsessor!

Ha en fin vecka,

Johanna

Vit som snö sa...

Fina tapeter båda två, jag tyckte den med kronorna var suuupersöt!!
Gillar dina röda skor också, ursnygga!
Joo, visst blev påsen fin!
Nu har jag bara en kvar och den vill jag ju behålla själv:)
Ha en mysig kväll!
Kram Cilla

Jenny sa...

Hej Helena!
Jättefina tapeter, de med kronorna är väl Sandberg?

Snygga dojjor:)

Kraam Jenny

Kikan sa...

Tapeter och skor, vilken härlig dag :) Kram Kikan

Vintage House sa...

Härligt fina taperter:)
ochj snygga skor..
ha en skön skön kväll
kram
sandra

Lissboden sa...

Jättefina tapeter och den med kronor är så söt!
Visst är det härligt nu att det äntligen börjar bli lite varmt. Vi var i Stockholm idag och det fanns nästan ingen snö:)
Mysigt att få ta fram vårskorna snart.
Jag önskar dig och din familj en fin vecka!
Kram från Maria

Anna sa...

Gillade ruttapeten och barntapeten med kronor var ju för söt.

Snygga skor också, gilar sneakers!

Ha ne bra dag! Kram Anna

Villa Hemma sa...

Tjenahej

Här har ni också handlat skor :)
Fint!

kram

Helenas Hem sa...

Hej Helena!
Vilken underbart söt tapet till barnrummet!!! :)

Tack så mycket för "krya på hälsning"!
KRAM