lördag 26 juni 2010

Midsommartårta

Just nu spöregnar det här hemma hos oss men igår var det strålande väder! Vilken midsommarafton vi fick.

Vi firade hos min vän och hennes lilla familj och ytterligare två par. Firandet började med sillunch i solen på altanen med nubbe och öl, sen gick vi till midsommarstången och dansade lite och fikade på en filt på gräset. Hemma igen började det förberedas för kvällens grillning och efter nattning av barnen så åt vi en jättegod grillbuffé. Kvällen avslutades med jordgubbstårta sen gick vi och la oss mätta och belåtna!!!


Recept:
1 kladdkaka
1 marrängtårtbotten
Grädde
Jordgubbar

Lägg kladdkakan på ett fat, lägg på ett lager grädde och lägg sendan marrängtårtbottnen över. Avsluta med grädde och jordgubbar! MUMS!!!

Hoppas att ni hade en lika trevlig midsommar som vi!

Kram Helena

8 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Shit vad gott det där lät.. Tur jag inte har en sådan tårta i min närhet här för den hade inte blivit långvarig ;-)

Kram Mia

Mimmi Hek sa...

Det låter som en riktigt god tårta som jag måste testa någon gång.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hör att du haft en bra midsommar, och tur med vädret också. Här var det tvärt om, soligare efter midsommarafton. Vilken tårta, en sån bit skulle vara gott nu.
Kram till dig
AnnaMaria

Mia sa...

Visst hade vi tur med vädret även om det såg lite mörkt ut så kom det inte en droppe regn.
Tårtan ser ut att vara riktigt god.

Jag önskar dig en solig sommarvecka.
Kram Mia

Jenny sa...

Hej Helena!
Den där tårtan ser ju supergod ut!!
Jag är urkass på att baka själv men har en syster som kan, ska ge receptet till henne så att hon kan göra en tårta till mig;)

Kraam Jenny

promenader på landet sa...

Hej vännen! Din tårta ser verkligen god ut! Ha det gott kram Maria

Lissboden sa...

Hej Helena!
Vad härligt ni verkar ha haft det på midsommar och visst har vi ett underbart sommarlovsväder just nu.
Tårtan ser jätteenkel och god ut. Är det alltså chokladkladdkaka du menar?
Må så gott och ha en trevlig helg!
Kram från Maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Smarrigt recept på tårta. Vi hade en jättefin midsommar, kan bara inte fatta att det var en vecka sedan i morgon.

Ha det gott i solen och värmen!
Kram,
Regina