torsdag 20 maj 2010

Nu grönskar det!

Lilla L vaknade tidigt idag så jag fick en hel timma med honom på morgonen innan jag gick till jobbet! Såå mysigt!

Det här är det som dyker upp i mitt huvud idag och passar bra till hur jag känner mig:

Nu grönskar det i dalens famn,
Nu doftar äng och lid.
Kom med, kom med på vandringsfärd,
I vårens glada tid.
Var dag är som en gyllene skål till bredden fylld med vin.
Så drick min vän, drick sol och doft, ty dagen den är din!

Ha en underbar dag!
Kram Helena

5 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ja det du skriver stämmer så himla bra.ja nu är det bara underbart väder ute och grönt och fint.Önskar dej en fin kväll Kramar Rita ♥

Mimmi Hek sa...

Vackra rader. visst är det skönt och vackert ute i naturen nu.

Lissboden sa...

En underbar sång med en lika underbar text!
Den brukar vi alltid sjunga här i vår familj. Hoppas att ni också gör det.
Ha en underbar majhelg!
Kram från Maria

Kikan sa...

Åh jag älskar den sången! Den är så vacker och vi sjöng den alltid på skolavslutningarna när jag var liten. Kram Kikan

Vit som snö sa...

Åhhh, den fina sången sjöng vi på skolavslutning när jag var liten, nostalgi!!! Den är så vacker!
O just nu är väl ändå livet vackert, jag bubblar av lycka såhär års!
Jaa du, jag är den sista att förstå hur det kommit in så många o besökt min blogg...men kul är det! O kul att du vill vara med o fira:) Imorgon ska jag på italiensk fest, min bästa väninna har fyllt 40. En av gåvorna blir en av dina vinpåsar med en flaska Amarone:) Du får se den sen.
Ha en fin helg Helena!
Kram Cilla