torsdag 26 november 2009

Nu blir det lite ändring här på bloggen




Den 31 mars i år började jag att blogga, det är nu 8 månader sedan och på den tiden har jag haft över 12500 besökare, det är helt oroligt och jag kunde aldrig ana att så många skulle hitta hit och läsa det jag skriver, titta på mina bilder och skriva så snälla kommentarer till mig!

Nu blir det lite annorlunda här på min blogg, bla så kommer bloggen delvis att byta namn, till Mysigt hemma "inredning och pyssel en gång i veckan". Detta betyder alltså att jag bara kommer att blogga en gång i veckan framöver. Anledningen är att jag börjar jobba i januari och inte kommer att ha tid att blogga lika ofta som jag har gjort (eller jag kommer inte att prioritera att blogga på min lediga tid). Min första tanke var att sluta blogga helt när jag börjar jobba men alla kontakter jag fått via bloggen och alla underbara människor jag träffat, både här och i verkliga livet, har fått mig att inte vilja ge upp bloggen helt utan väljer då att bara blogga en gång i veckan istället. Jag kommer säkert att kika in hos er andra under veckorna och insupa inspiration ändå och hoppas att jag kan ge lite tillbaks även fast det bara blir en gång i veckan! TACK alla ni som varit trogna besökare och ni som bara kikat in då och då, hoppas ni fortsätter med det!

Bilden idag är på två snögubbar som jag virkat, den ena bor hemma hos svärmor nu!

Hoppas ni alla får en mysig decembermånad i väntan på tomten!




11 kommentarer:

Lauras gård sa...

Vilken fin header du har gjort! Det kan väl vara lagom att göra inlägg 1 gång/vecka. Mer behöver det inte vara. Så söta snögubbar! Kram Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin header du gjort, goa kissen ligger så fint där. Och det är bra tycker jag att du fortsätter blogga. Nu får du helt klart mindre tid till det, men du gör ju det som känns rätt och kul.
Ha det gott vännen
Goa kramen
AnnaMaria

becca sa...

Hejsan,
Ja tänk vad tiden går fort och att dom små redan fyller ett år, vart har detta året tagit vägen?
Förstår att du bara har tänkt att blogga på söndagar nu när du börjar jobba det är inte lätt att få tiden att räcka till, och sluta blogga vill man ju inte, men samtidigt ska det ju vara en rolig grej och inget måste.
Har du tänkt att börja jobba heltid? själv ska jag börja jobba i maj, då är det tänkt att min man ska vara hemma med barnen ett tag.
Hoppas att du har haft en bra första advent, kram Rebecca.

Photo by Maria sa...

Blogga skall man enbart göra när man känner för det och har tid så det du tänker göra med bloggen är bra tänkt :-) Känner man sig tvingad så är det inte roligt och det skall det ju vara..

Njut nu av veckan..

Kram
Mia

Mamma C sa...

Klart jag kommer att titta hit fast du bara gör ett inlägg i veckan. Annat går före bloggande tycker jag med.
Kram mamma C

Vit som snö sa...

Vilken tur att du bestämt dej att inte sluta blogga helt!
En gång i veckan låter lagom tycker jag. Du som har en sån liten också har ju full rulle med det, man vill ju hinna njuta av barnen också!
Ha det gott! Kram Cilla

Lissboden sa...

Vilket klokt beslut du tagit Helena!
Det viktiga för dig är att vara med din familj när du kommer hem. Vi tycker förstås att det kommer att bli lika mysigt att titta in hos dig även om det blir en gång i veckan.
Vilken fin header med er katt!
Ha en mysig andra advent!
Kram/Maria

Lantliv sa...

Nästan sugen på att göra detsamma....tar väldigt mycket tid bloggen...Har haft funderingarna....få se om jag tar beslutet....
Fortsätter självklart att titta intill dig en gång i veckan,
kramis Anne-Lee

Evas Passion sa...

Vad fin header och bra idè du fatt!!!!
ha en underbar kvall!!!

kram Eva

AkH sa...

Så fin du har gjort din header! Jag förstår att du inte har tid att blogga lika mycket när du jobbar, jag kommer ändå att besöka din blogg även om du inte kommer med lika frekventa inlägg.
Ha en underbar helg!
Anna-Karin
hemochting

Photo by Maria sa...

Hej Helena!!

Jag svarar på frågan du ställde hos mig här..
När de steriliserar en honkatt så opererar de bort äggstockar och livmoder.. Så det är lite mer än bara en spruta.. Det kostar lite med, 900 :- men kan vara värt det.. Jag har ju haft p-piller till henne tills nu och det är ju alltid en risk med att få cancer av dem.. Nu slipper jag hålla reda på att ge henne dem med :-)
Hankatten skall in om två veckor och kastreras, det gör de med bara lokalbedövning, 400:- får jag ge för det..

Ha nu en bra helg..

Kram
Mia