onsdag 21 oktober 2009

I går var det en RIKTIGT bra dag!

I går blev jag firad! jag hade inte namnsdag, fyllde inte år, firade ingen bröllopsdag eller liknande men jag blev firad ändå!

Den här underbara buketten tulpaner hade min man med sig när han kom hem från jobbet


På kvällen när lilla L hade somnat så kom min svärmor över med ett paket och en flaska Rotari! I paketet dolde sig den här skålen som jag har gått och suktat efter länge och det hade svärmor snappat upp. Tack kära B!


Min man öppnade skumpan och vi skålade!!! Men vad firade vi då???

JAG TOG KÖRKORT IGÅR!!! Helt otroligt, jag har fortfarande inte fattat att det är sant, YIPPI, jag är såååååå glad!

Nu kan jag också skjutsa lilla L när han ska på aktiviteter när han blir större, jag kan utan problem spontanåka till någon kompis någon kväll eller åka på loppisar utan att tvinga med resten av familjen och nu kan även min man få ta ett glas vin ibland när vi är bortbjudna! Det känns så otroligt skönt!

Som pricken över i så damp det ner ett till paket i lådan i går, min fina rosenknoppskrans som jag vann i Annelis utlottning. Tack snälla, den är jättefin där den hänger i hallen och den doftar ljuvligt!


I dag ska jag och lilla L träffa hans kompisar och leka lite. Skulle behöva åka till Plantagen sen och köpa lite ljung till balkongen men då får jag vänta tills min man kommer hem...eller, vänta, det behöver jag ju inte alls, för jag har ju KÖRKORT nu!!!


41 kommentarer:

Hannis sa...

Men grattis!!
Vad kul!
Nu får du ge dig ut på egna loppisäventyr=)

Kram Hannis

Sanny sa...

Hej Helena!
Jättegrattis till körkortet!:)
Och Tack för kommentaren!
Stora kramen till dig och din familj♥

Therese Sagstedt sa...

Åh va kul grattis! Bättre sent än aldrig :P Nu kommer det bli en massa bilåkning kan jag tänka mig önskar dig en fin vecka och en massa rolig bilåkning Kram Therese

promenader på landet sa...

Hej och massor av grattis till vinsten och körkortet, vilken frihet för dig! Kram från Maria

Änglarnas hus sa...

Ett varmt grattis till körkortet!!

Minns såå väl den frihetskänsla som infanns sig med körkortet.
Glad för din skull :)

Kramisar ifrån Sanne!

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Helena.
Tack för din fina kommentar.
Hurra, hurra, och grattis till dig för körkortet.Vilken befrielse det ska vara.
Som pricken över iet så får du något av mig också, utan att jag ens visste om körkortet.
Kolla i min blogg.
Men Gud så söt kransen är.
Kram Zara

Photo by Maria sa...

GRATTIS till körkortet..
Det är en frihet att kunna ta sig nånstans utan att fråga om skjuts..

Kör försiktigt nu..

Kram
Mia

Vit som snö sa...

Wow! Stooort grattis!!!
Det är ju ändå en stor frihet att ha körkort!
Vilken ljuvlig skål din svärmor köpt!! Såå vacker!
O kransen- superfin!
Förstår att dagen var riktigt lyckad!!!
Kram Cilla

Elsa och Helena sa...

Grattis!! Turen står verkligen på din sida. Njut:)
Kram Helena

Bloggullet sa...

Grattis till körkortet, vilken lycka att få ett sånt.
Så du var värd presenterna du fått, en sån fest.
Kram

Lantliv sa...

Åh jätte grattis...vad härligt...frihetskänsla....Det avr skoj för dig!!!!
kram Anne-Lee

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

GRATTIS!! både till körkortet och din söta vinst. Vilken lycka, nu kan du åka som du vill på loppisar och sånt kul. Du blev riktigt firad också, jättefin skål du fick.
Ha nu en bra kväll
Goa kramen
AnnaMaria

Mamma C sa...

Ett mega grattis till ditt körkort och grattis till den fina roskransen.
Kram mamma C

Sari sa...

Stort GRATTIS till körkortet!
Vad kul!
Finfin krona som du knåpat ihop!
Ha det bra! Och kör lugnt!!

Sjabbig men chic sa...

Men stort grattis! Körkort är en nödvändighet och jag älskar att köra bil och jag älskar friheten med att ha bil!
Vad mycket fina grejor du fick. Den där skålen är enormt söt.

kram Lisa

Cc sa...

Grattis vänne, det var duktigt. KRam

Lauras gård sa...

Stort GRATTIS! Tufft av dig att ta körkort nu! Det är ju en frihetskänsla att kunna åka själv och inte be om skjuts. Jag förstår att du är stolt! Grattis även till en jätte fina kransen, den kom ju lägligt... Kram Stina

Lotta-livets väv sa...

GRATTIS! Vad duktig du är! Vad kul att svärmor sett dina suktande blickar och gav dig prixxis rätt present!
Grattis till roskransen....den var verkligen vacker...du är en kvinna med tur du! Om någon skulle vinna den kransen...så var det just du!
Lycka till med blomhandlandet...med dig bakom ratten!
Kram
/LOtta

Huset vid ån sa...

Grattis Helena! Visst är det en skön känsla att kunna sätta sig i bilen o åka vart man vill...Ingen behöver skjutsa på en mer....Tog själv körkort när jag var i 30-årsåldern. Och idag skulle jag inte kunna vara utan det! Jättefina tulpaner också....jag förstår att ni firade! härligt! många Kramar Therese

Anna-Lena sa...

Ett jättestort grattis till ditt körkort! Jag tog mitt körkort när jag väntade Simon och har haft det i fem år nu. Det är verkligen som du beskriver en oerhörd frihetskänsla, att inte vara beroende av andra och samtidigt kan man även hjälpa till med saker man inte kunnat förut. Vad gulligt med den fina uppvaktningen, Skålen var supersöt!
Hoppas att du får en härlig helg!

Kramar Anna-Lena♥

Titti sa...

Hej & grattis till vinsten. Kul att du vill tävla hos mig. Kram

Grodmamman sa...

Stort grattis till körkortet!
Kram

Lönnen 13 sa...

Grattis,grattis!
Känn friheten men kör försiktigt!
Den skålen var jättefin, förstår att du har suktat efter den, snäll svärmor du har.
Kram Anneli

SKOOGSTROLLET sa...

Grattis! Jag vet hur det känns,för jag tog mitt dan innan midsommar. Däremot så blev det inte så stor affär av det, men visst är det kul när andra grattar en.

Lissboden sa...

Jättestort grattis till dig!
Vad härligt att du fick körkort igår. Det är förstås bra att ha även om man som du bor i en större stad.
Vad läckert med tulpaner så här års, det är minsann inte så vanligt.
Skålen var jättefin också.
Jag hoppas att vi kan ses nästa vecka.
Ha en skön helg!
Kram/Maria

Signe 1 sa...

Åhh grattis till körkortet, vad skoj!! Jag lovar, nu öppnar sig en hel ny underbar värld för dig!:-) Kör lugnt... kramis Sofia

Beas sa...

Vad roligt att du vill vara med i "Använd det du har"

Varmt grattis till körkortet!

Livet hos Lind sa...

Stort grattis till körkortet!

Ha det så bra

Caroline

Jenny sa...

Hej Helena!
Men åh vad kul att du tagit körkort, GRATTIS!! :)

Kommer ihåg den där känslan när man var ute o körde själv första gången utan att körskolläraren eller nån annan var med, härligt!!

Vilka fina saker du fick av familjen! Ljuvliga rosa tulpaner:)

Ha en riktigt bra helg!

Kram Jenny

Hanna sa...

Grattis till körkortet, vacker krans.
Hanna

Madame Petite sa...

Super grattis till körkortet! Jag önskar verkligen att jag hade mitt i hand också... men jag har inte någon att övningsköra med och då blir det så mycket krångligare alltihop....

Glad att lilla rosenknoppskransen kom fram och att du tycker om den! Fina bilder har du tagit på den såg jag!

Trevlig helg och kram från Jenny

Anonym sa...

Grattis! Härligt att kunna vara lite fri och rörlig. Ha en skön lördagskväll! //Sofia

Tesa/Therese sa...

GRATTIS!! Jag tillhör oxå den skaran som tog körkort "lite" senare i livet. Förstår inte idag hur jag klarade mig då.....men det gjorde jag:o) lite mer planering bara. Grattis återigen. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon vännen, har skickat en liten utmanig till dig. Den är lite kul.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

salige lavendel sa...

GRATTIS!!!! Du kommer nok til å få et "nytt liv" med førerkort, man blir liksom fri på en annen måte. Og kransen var også utrolig flott. Du spurte meg hva kreativ lisens er - det er at du kan bruke bildene i din kunst, også hvis du skal selge kunsten din. Det betyr også at man ikke kan selge bildet verken digitalt eller trykket "som det er" - man må endre det, gjøre noe kreativt med det - for å kunne bruke det kommersielt. Privat kan man selvsagt gjøre hva man vil med det :) Koselig at du likte bildene jeg har lagt ut, håper du finner noe gøy å bruke dem til. Ønsker deg en fin dag.

Vitt o Vältummat sa...

Grattis till körkortet!
Ha en bra fortsatt söndag
Kram
Åsa

Heidi sa...

Gratulerer med førerkortet!! Takk for den koselige kommentaren i bloggen min. Finner de aller fleste bildene på nettet, bl.a. på delcampe.com:-)

Kristina sa...

Gratulerar till körkortet!
Kram/Kristina

Vita små hjärtan sa...

GRATTIS!!! Vad kul! Kör försiktigt!
Kram Agnetha

Fias Drömmar sa...

Åh GRATTIS!!!! Vad roligt!!!!
Kör försiktigt nu =)
Det är en skön skänsla när man har klarat det =)
Grattis igen!!!
Många kramar Fia

nettan sa...

grattis............. vilken lycka.... kram och kör försiktigt
nettan