lördag 6 juni 2009

Galleri Mysigt hemma

I dag har jag bestämt mig för att öppna dörrarna till mitt GALLERI! Det är ni, alla snälla bloggare där ute, som med era fina kommentarer om mina alster har inspirerat mig till detta!♥ I mitt Galleri kommer jag lägga ut bilder på mitt handarbete och där finns det möjlighet att beställa om något faller er i smaken. Det är en verksamhet som är helt på hobbynivå och jag gör det bara för att det är roligt! Klicka här så kommer ni dit! Välkomna!


I går tog min lilla (stora) bror studenten, tänk vad tiden går, nu är det hela 10 år sedan jag sprang ut från samma skola som min bror med studentmössan på huvudet! Det var en riktigt bra dag och trots det trista vädret så satt vi ute och åt efter att min man och min pappa spännt upp en stor presenning över hela altanen. Där satt vi och mös med tända ljus och infravärme och njöt av god mat och dryck! Jag hade lilla L i bärselen nästan hela dagen och det får min lilla rygg lida för idag...men det var det värt!

I dag ska jag på loppis! Det är nationaldagsfirande här hemma där jag bor och då har de bl.a en stor loppis på torget ca 100 m från vår port!!! Ska bli spännande att se om jag kan fynda något!

Ha en bra nationaldag alla där ute!♥



34 kommentarer:

Hemmalycka sa...

GRATTIS till öppningen och lycka till!
Vi var inne på vår studentmottagning, det var skönt.
Trevlig helg
Kram Åsa

Villa Carl Larsson sa...

Grattis till öppningen av ditt fina Galleri :) Jag önskar dig lycka till med allt!!!

Ha en fin nationaldag du med. Kram Josefin

Stina sa...

Du kan ju en massa fint du.:-) kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men Helena, vilken fin liten butik. Jag funderar på kungakronan, den är såå fin! Idag har jag också varit på Loppis, nu ska jag putsa lite fynd!
Ha det gott i helgen
Kramis AnnaMaria

Anki sa...

Vilket fint galleri!
Jag är väldigt förtjust i kungakronan...hur stor är den?

Ha en fin nationaldag & hoppas du hittar nåt fynd på loppisen!

Stor kram! Anki

Crinoline sa...

Hei Helena.Gratulerer med dagen og lykke til med åpningen av ditt galleri.

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

so kjempefine ting du lagar :) har lyst å prøve meg på å lage slikt eg og :)

spennande med galleri opning :)

god helg :)

Klem M :)

hagagården sa...

Hej
Grattis till dina nya lilla shop,jag har ochså en sån shopblogg eller vad man nu ska kalla det för,ja strunt samma roligt är det i alla fall.
vill önska dig det samma!!!
kram
ninni

Smultronlycka sa...

Hej Helena!
Men vad kul att du öppnat ett galleri!!Grattis grattis!
Det ska jag spana in :)
Du har ju visat så mycket fint på bloggen så det måste vara mycket fina saker där!
Så mysigt det lät med mys med infra värme och student!
Hoppas du har en mysig helg!
Kram Anna

Smultronlycka sa...

Hej hopp!
nu har jag kikat in i Galleriet!
Jättefint!
Tyckter om alla saker men speciellt tops påsen!Den var så fin!
Kram igen!

Vit som snö sa...

Vad kul Helena! Grattis till ditt fina galleri! Helt rätt, dina pyssel är så fina!!! Fast jag undrar hur du hinner med en så liten kille, han måste vara en väldans nöjd liten grabb!
Ha en härlig lördagskväll!
Kram Cilla

Glitter och Marsipan sa...

Hej Helena.
Ursnyggt galleri,så mycket fint du gör.
Hoppas att du får en härlig helg.
(och några fina loppisfynd :)
kram Anette

Vitt o Vältummat sa...

Så fint galleri! Det blir spännande att titta vad som hamnar där. Jag har min najtråd orörd, har inte hunnit göra något. Ska se om jag kan böja till något men det blir säkert inte så fint...
Ha en skön kväll
Kram/Åsa

promenader på landet sa...

Vad mycket fint du visar i ditt galleri! Du är så duktig som kan göra så mycket fint. Fick en idé när jag såg topshållaren kanske går att göra något liknande till extra toapapperhållare?! Ha det bra! Kram Maria

Huset vid ån sa...

Ett stort grattis till ditt galleri!! Vad roligt....Hoppas att du hittat nåt på loppis idag! Kram Therese

Jes/Vita villa vila sa...

Å Grattis till öppnandet av ditt galleri - så himla roligt!!! Ska genast kika in där :) Lycka till!

Tack för dina rara ord inne hos mig!

Ses snart igen,
Kram/Jes

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilket fint galleri Grattis och lycka till , jätte fina saker du visar !
Jag gillar när det är en sån där härlig blandning och inte en massa massproducerat !!
Hoppas att du hittade något på loppisen nu och haft en fin helg !
kram/Lotta

HEMLÄNGTAN sa...

Jättefina saker, vad duktig du är!
Hoppas du haft en bra dag i dag och att du hittade något roligt på loppis.

Cc sa...

Vad kul att du nu lägger upp till försäljning. hoppas du fann nått på loppisen. Kram

Marie sa...

Kul med ett galleri - får ta mig ett besök för att se allt vackert du gör.
Och visst blir man påmind om sin egen student i dessa tider - för min egen del är det över 20 år sedan...oj vad tiden går.

Lilla huset på prärien sa...

Hej Helena!

Vad kul att du öppnar en liten shop/galleri - ska genast in o kika lite på dina fina saker!

Lycka till på loppisen idag! :)

Kram Jenny

Signe 1 sa...

Grattis Helena till ditt Galleri, du gör helt rätt, för du är så duktig ocg det innebär ju att fler får ta del av dina fina saker. Topshållaren är sååå fin:-) Jag kan inte sy, men önskade att jag kunde det, suck! Ha en finfin dag, kram Sofia

Maria sa...

Vad smart att göra ett galleri så där! Har också funderat på om man skulle se om intresset fanns och nån ville köpa det man pysslar med;) Jätte fina grejer har du gjort=)
Kram och lycka till!

Huset vid ån sa...

Hej Helena! Tack för dina snälla ord hos mig...Ha en riktigt bra Söndag! Kram Therese

Elin sa...

Grattis till ditt galleri... Du gör så mycket fina saker... du kommer säkert att få flera beställningar...

hoppas du hittade någonting fint på loppisen...

Många kramar
Elin

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack för titten hos mig och du är välkommen åter.
Vad mycket fint du pysslar med, lycka till med ditt lilla Galleri!
Jag har alltid gillat att pyssla, sy, sticka, virka, göra smycken, fixa med inredning och blommor...
Ha det gott!
Kram Susanne

Våglyckan sa...

Hej! Grattis till din nya fina sida och affär! Lycka till :-)! Du är så flitig, jag förstår inte att du hinner med allt men tur är väl det så man får ta del av dina fina saker. Kanske det kommer fler örhängen (passar inte i rosa tyvärr) så jag kommer snart in igen och kikar :-).
Må så gott!
kram från mig
/maria

Mjuka sa...

Jättefina saker som du gör!
Kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Va kul, ska kolla in där!
Kram Agnetha

Hannis sa...

Vad roligt med galleriet!!
Måste kika in där!

Hoppas att du fyndade på loppis=))

Kram Hannis

Unknown sa...

Grattis! Lycka till med allt. Så vackra saker. Va duktig du är. Inte så lätt att få till tråden som man vill alla gånger, har själv testat.
Ha en bra start på veckan
Kram Maria

Lilla hjärtat sa...

Grattis till öppningen av ditt fina galleri. Vad kul!!!Lycka till.

Ha en bra start på veckan.

Kramelikram

Tesa/Therese sa...

Kul att du startat ett galleri, så mycket fint du gjort sen jag var här sist. Tack för din kommentar om mitt "inte nöjd" kort :o) Kram

Helena sa...

Vad fina saker du gör! Perfekt med ett Galleri som man kan kika in i emellanåt...
Jag länkar till dig så jag hittar tillbaka.
Ha det bra/ Helena