söndag 12 april 2009

Vårfin balkong

I dag har vi fejjat på balkongen. Sopat, hämtat upp utemöblerna från källaren, varit och handlat växter och planterat.

Vita penséer planterade jag i en svart fyrkantig, ganska låg kruka och så dekorerade jag med en fjäril och några gamla stenhjärtan som har legat bortglömda i en låda.
Ljuslyktan rengjorde jag för den har stått ute hela vintern och var riktigt smutsig, tänkte först slänga bort den men provade att rengöra den först och det blev helt okej. Så fick jag användning för mitt ljusrosa blockljus som jag fick av min farmor för flera år sen.
I en zinkkruka planterade jag penséer och murgröna och dekorerade med ett rött stenhjärta.
Det blev en till zinkkruka med murgröna. Till höger är det fusk, en plastväxt som vi tyckte passade in där! Pallen ska, som många andra saker i vår lägenhet, målas vit!

Nu ska vi ut på en promenad i solskenet!

10 kommentarer:

Vit som snö sa...

Det ser väldigt vårfint ut!
Tänker också ta mej en promenad snart! Äntligen har vi också sol i norr!
Kram Cilla

Cc sa...

Vad mysigt det ser ut. Jag har lika dann lykta min var svart men i somras målade jag om den med vit elementfärg.Tack för komplimangen

Anna-Lena sa...

Visst är det härligt att röja och göra vårfint. Vad söt grodan är! God fortsättning på påsken! Kram Anna-Lena

Vita små hjärtan sa...

Det blev ju verkligen vårigt o fint! Kram

Snuttan sa...

Sååå fint du har gjort det på balkongen

Roligt att ni vill vara med på min tävling

Kram
Åsa

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har gjort på din ballkong.DET är härligt när man får börja planter och fixa ute.Då vet man att det är vår.Ha en skön sista dag på påsken kramizzar ~~~~RITA~~~~.

Hannis sa...

Vad kul att du kikade in hos mig!

Härligt med vårfint på balkongen!
Jättefint med dekorationerna i den svarta krukan!

Kram Hannis

Lantligt i stan sa...

Så fint du planterat! Hoppas du haft en härlig påsk!
Kram Anki

Sjabbig men chic sa...

Hej, Helena!
Tack för din kommentar hos mig. Jag har kikat runt lite hos dig och jag måste säga att durkslaget i från Villeroy & Bosch är en storfavorit. Jag såg också att du länkat till mig så då tar jag och länkar till dig.

Kram Lisa

Lauras gård sa...

Tack för titten hos mig! Vilken fin blogg du har! Ni ser ut att bo mysigt vid vatten (såg det från balkongen). Då bor ni väl bra i väntan på drömboendet som du skrev... Vad fint du har gjort på balkongen. Jag gillar zinkhinken. Kram Stina